vineri, 16 ianuarie 2009

Greierul şi furnica , valori vs pseudo-valori...

Greierele şi furnica (fabulă)

Primăvara:
Furnica sapă, pune seminţe, face straturi,
Greierul, cu mingea sub braţ trece pe lângă ea.
-Ce faci greiere?
-Merg la un fotbal cu baieţii.
-Băi, ce faci mai? Ia vezi că ştii ce se va întâmpla, treci la treabă că la iarna iar vii să îmi ceri mâncare!
-Da, da, lasă...


Vara:
Furnica iriga, lucra de zor.
Apare greierul cu o rachetă sub braţ.
-Ce faci greiere?
-Merg la un tenis cu baieţii.
-Băi, băi! Să nu vii la iarnă să-mi ceri de mâncare, că nu ştiu ce-ţi fac!
-Da, da bine.

Toamna:
Furnica culegea de zor, făcea dulceţuri, punea conserve.
Trece greierul cu o chitară de braţ.
-Ce faci greiere?
-Merg în parc să cânt ceva cu baieţii.
-Să vezi ce-ţi fac la iarnă dacă vii sa-mi ceri ceva!
-Da, bine.

Iarna:
Furnica în pridvor cu un ceai fierbinte cu lămâie, cu un shal gros în jurul ei.
În faţa casei opreşte o maşină, se dă jos greierul. Furnicii ii pică faţa...
-Ce faci greiere?!?
-Mă duc la Paris la un concert cu baieţii că am avut mare succes în parc cu cântatul.
-Du-te, zice furnica, şi dacă-l vezi pe La Fontainne spune-i să nu mai ducă lumea în eroare cu fabulele sale învechite...
(sursa)


            
De obicei aceasta fabulă e adevarată... din păcate... dar asta nu a fost dintodeauna, doar noi oamenii am schimbat poezia lui La Fontainne într-o fabulă tristă, doar noi, oamneii suntem vinovaţi de promovarea unor pseudo-valori în detrimentul valorilor adevarate.

Advarat acum, că din fotbal poţi câştiga mullllttt mai mult dintr-o muncă cinstită (fotbalu nu e muncă. da. nu mă contaziceti!!! :-) ) adevărat e... din păcate.. ca muzicienii (greierii) au început să câştige şi să se descurce mai bine ca furnicile care de acum devin nişte amărâte fiinţe care se chinuiesc zi şi noapte pentru a-şi creşte progeniturile...

Valoarea adevarată a muncii a fost coborată la pseudo-valoarea de a câştiga banii uşor, nu prea multă treabă, cânt doua trei cuvinte sau îmi mişc buzele... pe scenă şi gata banu...

Valorile au fost înlocuite cu pseudo-valori: bucurie - frivolitate, curaj - încumetare, respect - politeţe, admiraţie - linguşire, demnitate - orgoliu, dragoste - patimă, mulţumire - blazare, pace - absentism, siguranţă - suficienţă de sine, solemnitate - formalism, umilinţă - depreciere de sine, etc...

Va veni o vreme când pseudo-valorile vor fi descoperite ca fiind cele care au cariat omenirea, intrusul din interiorul eului. Iar adevaratele valori vor fi iar puse în drepturi.

Din păcate va veni iarna pentru amăratul greier... şi glasul unui vifor groaznic se va auzii:

-Astă vară ce-ai păzit?
-Am căntat.
-Eee... Acuma joacă!
Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog