luni, 1 martie 2010

"Nu mi-a făcut nici un dușman atâta rău în viață, cât mi-am făcut eu"

"Nu ne minte nimeni într-o viață, cât ne mințim noi înșine într-o zi"

Luandu-ma agale dupa zicala "Sa ma fereasca Dumnezeu de prieteni ca de dusmani ma feresc singur" nu mi-am dat seama ca eu-ul meu nu e neutru in aceasta situatie, el poate sa imi fie preieten sau poate sa imi fie la fel de usor, din pacate si un mare dusman.

Asfel am inteles ca, in viata aceasta ar trebui sa ma feresc si de Mine, nu ca un bolnav mintal care isi pedepseste dusmanii
(un masochist  de exemplu) ci sa fiu prudent cu alegerile pe care firea mea le face fara sa rationalizeze , actionand doar din impulsul placerii.

Poate ca nu pricepem cum am putea sa ne facem singur rau, doar ne iubim nu? Suntem chiar egoisti, si chiar egocentrici uneori. Adevarul e, ca aici e buba, chair la egoism, iubindu-ne atat de mult credem ca ne facem bine daca lasam ca placerea sa ne inunde viata, fara sa constientizam consecintele. Ne iubim asa de mult incat ne mintim , ca nu cumva sa ne ranim, dar nu intelegem ca ne ranim prin simplu fapt ca ne mintim. Ne departam de oameni incercand sa fim singuri , sau incercam sa ne iasa noua bine, iar restul (nu ma interesaza!) dar nu intelegem ca atunci ne mai ranim inca o data, pentru ca omul este o fiinta sociala si nu poate fi fericit de unul singur. Credem ca stam bine si ca entuziasmul si placerea ce ne inunda viata sunt cele mai frumoase si bune lucruri care ar putea sa le simpta cineva in viata, dar nu vedem ca dupa catva ani, acestea usuca oasele si injosesc firea, devenind demoralizati si deprimati.

Marturia unui fumator:  "Fumez şi îmi face rău. Fumatul este ireversibil şi îţi murdăreşte viaţa cu gustul fetid resimţit în fiecare dimineaţă, cu urmele de scrum de pe birou, cu mirosul de local public imprimat propriei locuinţe. Amintirile mele din trecutul mai fraged par de o mie de ori mai frumoase, mai luminoase, mai "aerisite". Dorul de aer curat sucombă brusc când s-a terminat pachetul, când clipa se lungeşte şi cere să fie umplută cu... fum. Dacă pot face din mine două persoane şi să mă privesc pe mine cel fumător cu ochii eului dinaintea erei fumatului, mă şochează gustul groaznic şi respiraţia încărcată încă de la primul fum." (Mihai Maga-sursa)

Am postat aceasa marturie doar ca un exemlu destul de evident al omului care is face singur rau prin placerile sale. Dar fumatul, drogurile nu sunt singurele lucruri care ucid mintea umana si o degradeaza, ci mai sunt multe lucruri pe care noi le consideram obijnuite sau daca nu fara probabilitate de a iesii ceva rau din ele.

Un alt exemlu ar fi: Ura, mânia, care inainte de a face rau celuilalt, face rau inimi celui care o dezvolta.
 "Prea multă mânie inte­ri­o­ri­za­tă reprezintă toxine în or­ga­nism, care pot induce de­pen­den­ţe sau vicii nesănătoase. Fu­ria neexteriorizată şi ne­conş­tientizată poate conduce ast­fel la depresii, sentimente de ruşine, gelozie, iritabilitate, iar toate acestea nu fac decât să stoar­că organismul de energie. Co­nectate la sentimentele de mâ­nie sunt şi amărăciunea, re­sen­timentele, vinovăţia, lipsa de speranţă, frustrarea şi ura, toa­te având legătură cu pro­duc­ţia bilei. Un ficat prea obo­sit (leneş) poate conduce către de­presie, ceea ce face ca viaţa să pară fără sens." (dr. Cristian Jianu- sursa)

Stresul , minciuna, viciul, vorbele spuse prea usor (care taie in carne vie), gandul spre rau, pofta , placerile, lăcomia nemărginită pentru bunurile materiale ucid sentimentul cel mai important, iubirea.
"Simţul proprietăţii naşte egoismul, iar egoismul suferinţa. Fiecare act şi gând egoist ne leagă de ceva sau cineva şi ne subjugă imediat de câte ori spunem eu şi al meu, ne punem cătuşe pe neobservate, făcându-ne robi. Îndată ce vom spune "al meu" suferinţa se va ivi imediat."(sursa)

NU ne dam inca seama de aceste lucruri pentru ca: "Nu ne minte nimeni într-o viață, cât ne mințim noi înșine într-o zi" 

"Căci nu ştiu ce fac: nu fac ce vreau, ci fac ce urăsc." (Biblie-Romani 7:15)

"Ştiu, în adevăr, că nimic bun nu locuieşte în mine, adică în firea mea pământească, pentru că, ce-i drept, am voinţa să fac binele, dar n-am puterea să-l fac. "(Biblie-Romani 7:18)

O, nenorocitul de mine! cine mă va izbăvi de acest trup de moarte?... (Biblie-Romani 7:24)

Cine? Iisus Hristos este singurul raspuns la intrebarile noastre.

"Dacă, deci, aţi înviat împreună cu Hristos, să umblaţi după lucrurile de sus, unde Hristos şade la dreapta lui Dumnezeu. Gândiţi-vă la lucrurile de sus, nu la cele de pe pământ.Căci voi aţi murit, şi viaţa voastră este ascunsă cu Hristos în Dumnezeu. Când Se va arăta Hristos, viaţa voastră, atunci vă veţi arăta şi voi împreună cu El în slavă.  De aceea, omorâţi mădularele voastre care sunt pe pământ: curvia, necurăţia, patima, pofta rea şi lăcomia, care este o închinare la idoli. Din pricina acestor lucruri vine mânia lui Dumnezeu peste fiii neascultării." (Biblia-Coloseni 3:1-6)



NU TE LĂSA BIRUIT DE RĂU, CI BIRUIEȘTE RĂUL PRIN BINE


Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog