miercuri, 7 iulie 2010

Se ascunde Dumnezeu?

Printre norii imprastiati de pe cerul parca ferecat, incerc sa zaresc Lumina, mi se pare prea slaba, chiar daca ma orbeste, ma topeste dar nu-mi spulbera inima de piatra, privesc cum raza ei ajunge in apa lipede a sufletului meu, dar totusi... Eu nu zaresc nimic pe cerul senin decat nori, stele, luna, si un soare orbitor... Oare se ascunde Dumnezeu?...

Poate ca nu , poate ca sta doar timid incercand sa-mi spuna ceva prin raza calda a soarelui, sau prin frunza ce cade la pamant zdrobita, dar nu nestiuta, poate ca vrea sa-mi vorbeasca prin cantul pasarilor , sau prin cantul greierului din seara, in timp ce privesc bolta ce se inalta peste amurg... Ce sa mai spun mi se taie rasuflare de marea minune a lumii, totusi, de ce imi vine mereu in minte intrebarea: Se ascunde Dumnezeu?...

Stau pe iarba moale si privesc cerul, norii ce se perinda peste bolta parca prea inghesutii si inteleg ca nu Dumnezeu se ascunde... ci norii il fac de nevazut... dar totusi ii poti simtii mana calda cum te apuca de mana si te trece prin ceata de nori pana ajungi la liman.

Ati vazut vreodata pe Dumnezeu printre voi, in lucrurile pe care le faceti zi e zi?
Vi s-a aratat El vreodata? Daca da... Ferice de voi, daca nu... Ferice de cel ce crede fara sa fi vazut...

Au fost momente in viata voastra cand Dumnezeu parea ascuns, cand poate prietenii ti se pareau distanti cand parea ca esti singur pe lume?

Marii eroi al Bibliei au trecut prin aceste momente: Iov, Iosif, David si multi altii care au devenit eroi pentru ca au stiut sa tina standardul sus chiar daca ereau intr-o ceata densa si dureroasa.

David in Psalmi spunea:

"Pentru ce stai aşa de departe, Doamne? Pentru ce Te ascunzi la vreme de necaz?"(Ps 10.1.)
"Doamne, către Tine strig. O, stânca mea! Nu rămâne surd la glasul meu"(Ps 28,1)

Iov in durerile lui striga:
"Pentru ce Îţi ascunzi Faţa şi mă iei drept vrăjmaş?"(Iov 13.24)

De ce se ascunde Dumnezeu? Sau sa formulez altfel: De ce pare ascuns?

As avea 2 raspunsuri, dar in ambele cazuri sunt norii de vina....

1. Norul pătat

"Nelegiuirile voastre pun un zid de despărţire între voi şi Dumnezeul vostru; păcatele voastre vă ascund Faţa Lui şi-L împiedică să v-asculte!" (Isaia 59.2)

2. Testul norului gri

Citind cartea Iov (capitolul 1 aici) incep sa inteleg ca Dumnezeu se lasa ascuns pentru a ne lasa sa mergem, ca un copil care face primi pasi, El are incredere in noi, si se bazeaza pe noi...
Dar noi Îl putem dezamagi, El Și-a pus increderea in noi spunand, cum i-a spus Satanei despre Iov:  "Ai văzut pe robul Meu ........? Nu este nimeni ca el pe pământ." Noi trebuie sa fim demni de incredere si credinciosi chair daca ceata e deasa... Pentru ca Satana, impotrivitorul, pune urmatoarea intrebare: "Oare degeaba se teme Iov de Dumnezeu?" De ce slujim pe Dumnezeu? Din obligatie? Sau din iubire?

Biblia vorbeste despre noi ca "o privelişte pentru lume, îngeri şi oameni." despre noi ca cei care trebuie sa dam marturie ca El e drept.

Dar de ce se ascunde? De ce avem inca ceata printre ganduri?

Daca in viata ta e ceata.... Daca Dumnezeu pare ascuns... Priveste la Iisus pe cruce...

"Dispreţuit şi părăsit de oameni, om al durerii şi obişnuit cu suferinţa, era aşa de dispreţuit că îţi întorceai faţa de la El, şi noi nu L-am băgat în seamă. Totuşi, El suferinţele noastre le-a purtat, şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu, şi smerit. Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa, care ne dă pacea, a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi. Noi rătăceam cu toţii ca nişte oi, fiecare îşi vedea de drumul lui, dar Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră a tuturor."(Isaia 53:4-6)

Dumnezeu parea parasit, in clipa grea de pe cruce el a venit sa impace lumea cu Sine, dar se simtea singur, stia si stie prea bine cum te simti, nu e un Dumnezeu pe care sa nu-L interseze de noi. El a strigat:  "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit?" (Matei 27:46)

De fiecare data cand te simpti singur, parasit, cand crezi ca Dumnezeu nu-ti raspunde; dechide Biblia (Dumnezeu are multe raspunsuri in ea). Roaga-te!
Gandeste-te la Iov, la David, si la eroi credintei, eroi findca au stat neclintiti in ceata nu pentru ca au vazut deslusit. ferice de cel ce crede fara sa vada...
Dar in primul rand priveste la Domnul si Mantuitorul nostru Isus Hristos.
Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog