miercuri, 15 decembrie 2010

"Politica este o căsuţă pentru copii."

"Politica este o căsuţă pentru copii." (Georgiana, 8 ani)
"Politica e acolo unde se fac bani." (Vlad, 10 ani)
"Guvernul e un magazin." (Georgiana, 8 ani)
 "Băsescu e un egoist care ţine banii doar pentru el." (Mihnea, 9 ani)
  "Să fii bun cu oamenii ăştia care votează.(ca sa fii ales)" (Raluca, 8 ani)
 "Doamna Udrea este ministră, că e blondă." (Bogdan, 9 ani)
 "Criza e când Guvernul ia toţi banii şi nu mai dă la nimeni, că zice că n-are." (Simona, 9 ani)

 "E o grădină unde stau parlamentarii."(Parlamentul) (Mihnea, 9 ani)
 "În primul rând, i-aş da bani lui mami."(Daca as fi presedinte) (Miruna, 9 ani)
"Pe Traian Băsescu îl admir. Pentru că mama lui ştiu că a murit şi mie mi-e milă de el."(Pe cine admiri?) (Alina, 8 ani)
"Dan Diaconescu vorbeşte mai mult decât toţi." (Horia, 10 ani)
 "Steagul nostru este aşa pentru că trebuie să fie diferit de alte ţări cu alte steaguri." (Bogdan, 8 ani)

Copiii noştri spun lucruri cinstite. Jurnalul Naţional a stat de vorbă cu copiii din trei şcoli bucureştene. Clasele II-IV.
Ce este politica?
"Politica este învăţătură". (Alina, 8 ani); "Politica înseamnă să fi politicos". (George, 8 ani); "Politica înseamnă să fim în ţara noastră". (Maia, 9 ani); "Politica este o căsuţă pentru copii." (Georgiana, 8 ani); "Politica înseamnă să laşi fetele înainte." (Cosmin, 8 ani); "Politica este matematică."(Alexandra, 9 ani); "Politica este o limbă internaţională." (Edi, 9 ani); "Eu cred că politica este să fim politicoşi cu oamenii şi să-i respectăm pe cei în vârstă." (Marius, 8 ani); "Politica este când vorbeşti ca să revolţi ceva, ce nu-ţi convine." (Răzvan, 10 ani); "Eu cred că politica este locul unde apari la televizor." (Raluca, 8 ani); "Politica e Guvernul." (Andrei, 10 ani); "Politica sunt pensiile, salariile, oamenii importanţi..." (Mihnea, 9 ani); "Politica e acolo unde se fac bani." (Vlad, 10 ani)

Ce sunt oamenii politici?
"Oameni educaţi." (Alina, 8 ani); "Sunt oameni care discută între ei." (Mihnea, 9 ani); "Nişte magicieni." (Georgiana, 8 ani); "Sunt oameni care deţin România." (Raluca, 8 ani); "Oamenii nepoliticoşi, care aruncă pe jos." (George, 8 ani); "Sunt nişte oameni care votează la nişte legi." (Andrei, 10 ani); "Nişte oameni care candidează la Preşedinţie." (Edi, 9 ani); "Nişte oameni care lucrează la stat." (Alexandra, 9 ani); "Nişte guvernanţi." (Maia, 9 ani); "Sunt nişte politicieni." (Ovidiu, 8 ani); "Sunt nişte oameni faimoşi care câştigă bani." (Marius, 8 ani); "Sunt nişte oameni care au lucrat ca să fie omul care sunt acum." (Corina, 9 ani); "Eu cred că oamenii politici sunt oamenii interesaţi de alegeri, de pensii, de salarii..." (Răzvan, 10 ani); "Sunt nişte oameni care decid ca cel mai bun dintre ei să fie preşedinte." (Bogdan, 9 ani); "Oamenii politici sunt nişte furători de bani." (Ana, 8 ani); "Sunt nişte oameni care iau toţi banii din ţară şi îi risipesc pe costume." (Cosmin, 8 ani); "Oamenii politici sunt oamenii care pot să dea bani la săraci. Dar nu dau." (Laurenţiu, 9 ani)

Ce trebuie să faci ca să ajungi om politic?
"Să înveţi şi să votezi." (Maia, 9 ani); "Să fii bun cu oamenii ăştia care votează." (Raluca, 8 ani); "Să munceşti foarte mult." (Vlad, 10 ani); "Să înveţi." (George, 8 ani); "Să munceşti." (Mihnea, 9 ani); "Să te ţii de carte şi să înveţi să minţi bine." (Cosmin, 8 ani); "Trebuie să fi furăcios ca Băsescu." (Ana, 8 ani)

Ce este un partid?
"Un partid e un loc unde se strâng oameni şi unde votează." (Alexandra, 9 ani); "Un partid este un câştigător." (Marius, 8 ani); "Un partid este o cursă." (Georgiana, 8 ani); "Este o partidă de meci." (Cosmin, 8 ani); "Este un concurs." (Maia, 9 ani); "Este o funcţie." (Vlad, 10 ani); "Sunt nişte oameni mai mulţi care candidează la Preşedinţie sau, dacă nu, să conducă Bucureştiul." (Răzvan, 10 ani); "Eu cred că este un om care face parte dintr-o gaşcă." (Mihnea, 9 ani); "E o chestie plină de oameni furăcioşi de bani." (Laurenţiu, 9 ani); "Sunt nişte oameni care discută despre legi." (Andrei, 10 ani); "Este un grup de oameni în frunte cu preşedintele partidului, care concurează pentru preşedintele ţării." (Ramona, 10 ani)

Ce este Guvernul?
"Acolo stă Băsescu." (Marius, 8 ani); "Guvernul e o ştire." (Corina, 9 ani); "E ăla care dă salariul mai mic." (Vlad, 10 ani); "E unde stă preşedintele." (Laurenţiu, 9 ani); "Guvernul e un magazin." (Georgiana, 8 ani); "Guvernul este statul român." (Răzvan, 10 ani); "Guvernul este unde lucrează mai mulţi oameni." (George, 8 ani); "Acolo stă domnul preşedinte şi cu Boc." (Mihnea, 9 ani); "Guvernul e o armată." (Ovidiu, 8 ani); "Guvernul e locul unde se stabilesc regulile ţării." (Vlad, 10 ani)

Cine e Băsescu?
"Preşedintele." (Edi, 9 ani); "Şeful ţării." (Ovidiu, 8 ani); "Preşedintele României." (Andrei, 10 ani); "E un ucigaş. Dar e un ucigaş deosebit, pentru că nu omoară oameni, lasă criza să-i omoare." (Andrei, 8 ani); "Băsescu e un egoist care ţine banii doar pentru el." (Mihnea, 9 ani); "Băsescu e preşedinte, dar e şi un bătăuş. Pentru că bate copii." (Laurenţiu, 9 ani)

Cine e Elena Udrea?
"E o doamnă blondă care se machiază." (Raluca, 8 ani); "E o doamnă care apare la ştiri.” (Alina, 8 ani); "Eu nu ştiu despre Elena Udrea. Ştiu despre Ceauşescu. Pe timpul lui dădea numai desene 5 minute. Şi aveau numai două ore de televizor, de la 8 la 10. Şi le dădea Stan şi Bran. Mie mi-a povestit mama." (Maia, 9 ani); "Udrea e şefa Turismului." (Vlad, 10 ani); "Doamna Elena Udrea e o femeie care vrea să ia banii de la noi şi de la oameni." (Edi, 9 ani); "E prietena lui Băsescu." (Alexandra, 9 ani); "Elena Udrea e soţia lui Traian Băsescu." (Ana, 8 ani); "Doamna Udrea este de la Turism.” (Andrei, 10 ani); "Doamna Udrea este ministră, că e blondă." (Bogdan, 9 ani)

Cine este Boc?
"E unul cu păr lung, de la PDL. PDL-ul are culoarea galbenă şi au acolo scaune de vot, cine votează pentru..." (Cosmin, 8 ani); "Boc e prim-ministru." (Răzvan, 10 ani); "Boc e geamănul lui Băsescu. E la fel de rău." (Edi, 9 ani); "Boc e conducătorul Guvernului." (Vlad, 10 ani); "Eu cred că Boc este piticul lumii." (Georgiana, 8 ani); "Boc e un papagal." (Marius, 8 ani)

Ce este criza?
"E zăpăceală." (Georgiana, 8 ani); "E când nu mai sunt aşa mulţi bani." (Edi, 9 ani); "E când ies oamenii în stradă că şi-au pierdut serviciul şi că nu primesc mulţi bani." (Mihnea, 9 ani); "Criza înseamnă oameni nebuni." (Cosmin, 8 ani); "Criza e când lumea se ceartă pentru bani." (Alexandra, 9 ani); "Criza înseamnă un om care face o criză." (Vlad, 10 ani); "Criza înseamnă sărăcie." (Răzvan, 10 ani); "Criza e când se enervează cineva." (George, 8 ani); "Criza e când se enervează oamenii şi fac din alea la gură..." (Marius, 8 ani); "Criza e când nu mai sunt bani şi nu mai avem cu ce să cumpărăm mâncare." (Andrei, 10 ani); "Sunt nişte oameni care strigă  ¬- "nu mai sunt baaani!". Şi atunci faci criză." (Laurenţiu, 9 ani); "Criza este când nu mai ai bani, dar trebuie să plăteşti taxe, apă, lumină..." (Corina, 9 ani); "Criza este o chestie financiară. Nu mai avem bani din cauza lui Băsescu." (Ovidiu, 8 ani); "Criza financiară este o femeie diabolică." (Raluca, 8 ani); "Criza este un moment din viaţă în care oamenii nu mai au bani să-şi plătească ratele. Şi preşedinţii şi prim-miniştrii nu mai au bani să-i plătească pe oameni şi pe doctori." (Bogdan, 9 ani); "Criza e când toţi banii se duc la bancă şi tu nu mai ai." (Sorina, 10 ani); "Criza e când Guvernul ia toţi banii şi nu mai dă la nimeni, că zice că n-are." (Simona, 9 ani)

Ce este statul?
"Statul este un oraş." (George, 8 ani); "Statul este o parte dintr-un oraş." (Marius, 8 ani); "Statul poate să fie şi o primărie." (Andrei, 10 ani); "Statul e cel care ne dă învăţătură." (Maia, 9 ani)

Ce este Parlamentul?
"Parlamentul e un fel de sediu." (Maia, 9 ani); "Eu cred că este un apartament." (Georgiana, 8 ani); "E locul în care discută Băsescu." (Cosmin, 8 ani); "E locul unde stau toţi politicienii." (Răzvan, 10 ani); "E o grădină unde stau parlamentarii." (Mihnea, 9 ani); "Eu cred că e un palat." (Ana, 8 ani); "E acolo unde stă preşedintele." (Corina, 9 ani); "E un loc unde stau parlamentarii şi senatorii." (Vlad, 10 ani); "Parlamentul e un palat în care stau furăcioşii." (Marius, 8 ani); "Parlamentul este Casa Poporului." (Bogdan, 9 ani)

Dacă tu ai fi preşedinte, ce ai face pentru România?
"Eu aş face mai multe case." (Alina, 8 ani); "Eu aş face nişte blocuri." (George, 8 ani); "Aş face nişte căsuţe pentru câini." (Georgiana, 8 ani); "Eu aş face un azil pentru bătrâni." (Maia, 9 ani); "Eu le-aş mări salariul la oameni." (Răzvan, 10 ani); "Aş da o lege să ţină planeta curată." (Cosmin, 8 ani); "Aş da bani pentru spitale." (Andrei, 10 ani); "I-aş da bani mai mulţi lui tati, aş păstra planeta curată şi aş pune pe toată lumea să arunce la coş." (Marius, 8 ani); "Eu aş uda copacii." (Edi, 9 ani); "Eu aş da bani pentru spitale, ca să-i însănătoşească pe cei bolnavi." (Raluca, 8 ani); "Eu aş construi nişte case pentru persoanele străzii." (Vlad, 10 ani); "Eu aş planta pomi, aş ajuta animalele şi clădirile care sunt vechi să le construiesc la loc." (Ovidiu, 8 ani); "Eu i-aş mări salariul lui doamna..." (n.r.  ¬- învăţătoare) (Sorina, 10 ani); "Eu aş da bani mulţi la cei săraci." (Maria, 10 ani); "Eu aş vrea să plantez mulţi copaci." (Ana, 8 ani); "Aş da bani şi mâncare." (Corina, 9 ani); "Eu aş proteja natura şi aş distruge câteva clădiri care sunt făcute anapoda." (Bogdan, 9 ani); "Eu aş face mai mult bine oamenilor." (Laura, 8 ani); "Eu i-aş pune pe bărbaţi să facă jucării la fabrică, bani, mâncare şi băuturi." (Rebeca, 8 ani); "Eu aş face mai multe legi, ca să nu aruncăm hârtia pe jos." (Laurenţiu, 9 ani); "Eu aş apăra ţara. Să nu aruncăm gunoaie pe jos, să nu facem mizerie prin parc, să îngrijim natura." (Monica, 8 ani); "Eu aş încerca să scap ţara de criză." (Andreea, 10 ani); "Eu aş face aşa ca să nu se mai mintă." (Darius, 10 ani); "Aş pune tomberoane mai multe unde să se arunce hârtiile şi sticlele." (Relu, 9 ani); "Eu aş îngriji ţara. Aş pune afişe să nu se mai rupă iarba, florile, să nu se mai arunce pe jos mizeria..." (Matei, 9 ani); "Eu, dacă aş fi preşedinte, aş da totul pe gratis." (Radu, 8 ani); "Eu aş da case la sărmani. Şi bani." (Denis, 8 ani); "Eu aş da o lege să nu mai vină hoţii la balcoane şi să nu mai dea cu graffiti copiii răi." (Ştefania, 9 ani); "În primul rând, i-aş da bani lui mami." (Miruna, 9 ani); "Eu i-aş ajuta pe săraci." (Sara, 8 ani); "În primul rând, aş mări salariile profesorilor şi ale oamenilor şi, în al doilea rând, aş construi cantine pentru săraci." (Remus, 10 ani); "Eu m-aş duce la Guvern şi le-aş lua toţi banii." (Amira, 8 ani); "Eu mi-aş ajuta familia." (Ramona, 9 ani); "Eu aş face aşa ca să poată să stea mami cu frăţiorul meu acasă." (Sasha, 9 ani); "Eu aş da trei ani mamelor care nasc." (Roberta, 9 ani); "Eu aş ajuta copiii săraci, mamele, natura şi aş face nişte drumuri." (Evelina, 9 ani); "Eu aş mări salariile şi pensiile." (Flori, 10 ani); "Eu aş mări salariile la pensionari, aş face o ţară mai bună pentru cei care lucrează şi la mămicile care au copii până la 3 ani, vor primi şi ele salariu. Ca să poată să aibă grijă de ei." (Horia, 10 ani); "Eu aş face o ţară mai curată." (Ilona, 8 ani)

Pe cine admiri tu cel mai mult?
"Pe mami." (Georgiana, 8 ani); "Pe familia mea şi pe Michael Jackson." (Laurenţiu, 9 ani); "Eu îl admir pe Capetanos. E un fotbalist." (Cosmin, 8 ani); "Pe Hannah Montana." (Corina, 9 ani); "Pe Casillas." (Vlad, 10 ani); "Pe Băsescu. Pentru că el are bani." (Ovidiu, 8 ani); "Pe Traian Băsescu îl admir. Pentru că mama lui ştiu că a murit şi mie mi-e milă de el." (Alina, 8 ani); "Eu o admir pe mătuşa mea." (Simona, 9 ani); "Eu îl admir pe Băsescu, că el ia tot salariul." (Andrei, 10 ani); "Pe Roberta Năstase. Că o văd la ştiri." (Laura, 8 ani); "Eu îl admir pe Băsescu, pentru că e preşedinte." (Miruna, 9 ani); "Eu îl admir pe Boc, pentru că e mai bun decât Băsescu." (Ilona, 8 ani); "Pe Lady Gaga." (Ramona, 9 ani); "Pe Selena Gomez." (Amira, 8 ani); "Pe Miley Cirus" (Rebeca, 8 ani); "Pe Puya" (Mihnea, 10 ani); "Pe Hannah Montana" (Roberta, 9 ani); "Pe Inna." (Flori, 10 ani)

Cine vorbeşte cel mai mult la televizor?
"Băsescu." (Ana, 8 ani); "Gigi Becali." (Edi, 9 ani); "Andreea Esca." (Maia, 9 ani); "Fata aia de la vreme." (Georgiana, 8 ani); "Vadim." (Răzvan, 10 ani); "Victor Ponta." (Raluca, 8 ani); "Ştefan Bănică." (Corina, 9 ani); "Elena Udrea." (Bogdan, 9 ani); "Băsescu." (Vlad, 10 ani); "Cei de la ştiri." (Mihnea, 9 ani); "Boc." (Maria, 10 ani); "Cine dă vremea la televizor." (Relu, 9 ani); "Dan Diaconescu vorbeşte mai mult decât toţi." (Horia, 10 ani); "Mihai Petre, de la Dansez pentru tine." (Darius, 10 ani)

Despre ce vorbesc oamenii la televizor?
"Despre ce se mai întâmplă, ce-o să schimbe legea..." (George, 8 ani); "Numai prostii... Nu vreau să le repet." (Alina, 8 ani); "Despre politică." (Maia, 9 ani); "Despre legi." (Maria, 10 ani); "Despre pe cine să pună să conducă ţara." (Edi, 9 ani); "Despre cum să protejeze ţara. Dar greşesc, că mint oamenii." (Marius, 8 ani); "Despre politică." (Răzvan, 10 ani); "Despre ce vor face pentru ţară, dar când vorbesc ei mint." (Cosmin, 8 ani); "Despre cum o să fie mai încolo." (Mihnea, 9 ani); "Despre cum să protejeze ţara noastră." (Vlad, 10 ani); "Despre accidente, despre legi... Despre chestii d-astea." (Bogdan, 9 ani); "Despre ce s-a întâmplat mai demult." (Andreea, 10 ani); "Despre criză." (Ana, 8 ani); "Despre cutremure." (Amira, 8 ani); "Despre adevăr." (Darius, 10 ani); "Despre protejarea ţării." (Sasha, 9 ani); "Despre furtună, despre tornade..." (Ilona, 8 ani); "Despre hoţie şi cine fură." (Horia, 10 ani)

De ce are steagul României trei culori?
"Pentru că noi avem 3.000 de oameni. Aaa... 3 miliarde." (Georgiana, 8 ani); "Pentru că cele trei culori reprezintă ţara." (Cosmin, 8 ani); "Pentru că roşul înseamnă sângele eroilor, galben soarele şi lanurile de gâu şi albastru înseamnă cerul. Aşa m-a învăţat bunica mea." (Edi, 9 ani); "Pentru că cele trei culori sunt ca o unire." (Marius, 8 ani); "Pentru că roşul înseamnă sânge, galben înseamnă bani şi soarele, iar albastru – apele." (Mihnea, 9 ani); "Pentru că avem trei capitale.” (Ana, 8 ani); "Pentru că aceste trei culori reprezintă România." (Vlad, 10 ani); "Steagul nostru este aşa pentru că trebuie să fie diferit de alte ţări cu alte steaguri." (Bogdan, 8 ani); "Pentru că roşu e pentru foc, galben e pentru soare şi albastru e pentru apă şi pentru cei curajoşi." (Andreea, 10 ani); "Pentru că aşa a zis Boc să-l coloreze." (Matei, 9 ani); "Pentru că sunt trei regi ai imaginaţiei – Boc, Crin şi Băsescu." (Denis, 8 ani); "Pentru că prima culoare e Băsescu, a doua Boc şi a treia Udrea." (Radu, 8 ani); "Pentru că aşa a vrut Regele Mihai." (Darius, 10 ani)

Sursa: Jurnalul National

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog